עמוד הבית / Emabey Blogs / המדריך המלא ל- Aliexpress

המדריך המלא ל- Aliexpress

הרבה פעמים נשים שואלות אותי "איך יש לך אומץ להזמין באינטרנט?", "מה עושים אם המוצר לא הגיע?", "איך מזמינים נכון?" ועוד שאלות בסגנון.

אין ספק שאלו שאלות טובות, הרי אף אחת לא רוצה בעיות במשלוח מארץ רחוקה ועם מוכר בצד השני של העולם.

שמתי לב שיש שאלות ונושאים שחוזרים על עצמם, אז החלטתי להרים את הכפפה ולהכין מדריך מקוצר לעלי אקספרס במיוחד בשבילכן.


לפני שאתחיל, כמה מילים על האתר עצמו:

Aliexpress מקבוצת עליבאבא, נוסדה על ידי ג'ק מא בשנת 1999. החברה עוסקת בעיקר בשירותי מסחר מקוון ופורטלי קניות.

לפני מספר חודשים הנפיקו את מניית החברה בבורסת ארה"ב.


שלב 1 – הרשמה לאתר

בפעם הראשונה שנכנסים לאתר חשוב להירשם "Join".  ההרשמה כוללת הקלדת השם, האימייל ויצירת סיסמא. חשוב להירשם לפני שמתחילים לחפש מוצרים, כדי שתוכלו לשמור ולעקוב אחרי מוצרים שתאהבו. בפעמים הבאות, תיכנסו עם האפשרות "Sign in".


שלב 2 – החיפוש

יש 2 אפשרויות חיפוש עיקריות:

1. להקליד את המוצר שמחפשים בשורת החיפוש-

חיפוש1

2. לפי קטגוריות-

חיפוש2

אחרי שעלו תוצאות החיפוש יופיעו בתחילת העמוד האפשרויות הבאות:

חיפוש3

כאן אני ממליצה למקד את החיפוש-

Top-Rated – אפשרות שיופיעו לכם רק מוצרים של מוכרים שמדורגים גבוה.

 1 Piece Only – ליחצו על אפשרות זו אם אתם מעוניינים לקנות רק פריט אחד . אחרת יופיעו גם מוצרים שנמכרים ביותר מפריט אחד (LOT).

Price  – אפשרות לסנן לפי המחיר. לחיצה על המילה PRICE תסנן מהנמוך לגבוה, לחיצה נוספת תעשה את ההפך.

בנוסף, בצד השמאלי של העמוד יופיעו אפשרויות סינון נוספות לפי המוצר אותו חיפשתם, כך תוכלו למקד יותר את החיפוש.

 


שלב 3 – אמינות המוכר

הגענו לעמוד של מוצר שאהבנו, איך נדע שהמוכר אמין?

מצד ימין של העמוד אפשר לראות את הציון של המוכר, הכלל שלי הוא לבחור מוכרים עם ציון הגבוה מ95%.

ציון2

פה גם קיימת האפשרות לשלוח למוכר הודעה Contact Seller אם רוצים תמונה נוספת של המוצר או לשאול שאלה כלשהי לפני/ אחרי הקנייה.

אחרי הציון, חשוב לבדוק את האייקונים:

אייקונים

המוכר Seller – מסומן בכחול.

score  – הניקוד לפי הפידבקים של מספר המכירות/הקניות שאותו מוכר/קונה ביצע.

level – הוא הדירוג ומחולק ל-1 (עד 500 מסומן במדליה), ל-2 (מעל 500,מסומן ביהלום) ול-3 (מעל 20,000,מסומן בכתר).

בנוסף, יש אפשרות לראות את התפלגות הציון לפי נושאים באמצעות הקשה על החץ הקטן מתחת לציון המוכר:

4

בדוגמא הזו, בה הציון של המוכר 98.3% עם 3 יהלומים – המוכר בהחלט נראה אמין.

 


שלב 4 – טיב המוצר

אחרי שבדקנו שהמוכר טוב, נבדוק את המוצר:

*ציון המוצר- בראש העמוד מופיע ציון המוצר שניתן על ידי הקונים, גם כאן הכלל שלי שהציון יהיה  מעל 95% כדי להעריך שהמוצר טוב.

ציון3

בנוסף, גם מופיעה כמות ההזמנות.

הציון מורכב מ- 3 שאלות שהקונה עונה עליהן: האם המוצר כפי שתואר, האם היית מרוצה מהתקשורת עם המוכר והאם המשלוח היה מהיר. הציון נע בין כוכב אחד לחמישה כוכבים.

*פידבקים– אפשר ללחוץ על ציון המוצר בראש העמוד והוא יוביל אותנו לפידבקים או שאפשר לגלול לסוף העמוד.

הפידבקים הם הערות שרושמים הקונים, אחרי כל קנייה יש אפשרות לדרג את המוכר והמוצר וכאן בא לידי ביטוי הכוח שלנו כקונים ועזרה לקונים אחרים.

פידבקים

 

גם הערות בשפה אחרת ניתן לתרגם, פשוט מעתיקים ל- Google translate.

*המחיר ועלות המשלוח– מופיעים בתחילת העמוד, מתחת לציון המוצר:

22

כאן קיימות מספר אפשרויות:

1. להוסיף את המוצר לעגלת הקניות Add to Cart – רלוונטי כשרוצים לקנות מספר פריטים באתר.

2. לרכוש עכשיו Buy Now – מכאן תעברו למסך אישור ההזמנה, מסך אחד לפני התשלום.

3. להוסיף את המוצר לרשימת המעקב שלנו ה- Wish List.

התשלום באתר הינו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד (גם כרטיס נטען).

טיפ: אם יש ברשותכם קופונים, רלוונטי בעיקר לימי הSale באתר, מזינים את הקופון בעמוד שמופיע לאחר עגלת הקניות, שלב אחד לפני התשלום.

*תיאור המוצר– כדי לדעת מה כולל המוצר, אם זה בגד אז סוג הבד והמידות, ופרטים חשובים נוספים אפשר לבדוק בפרטי המוצר.

בעמוד המוצר בהתחלה, במרכז העמוד, מופיעות לשוניות:

11

ברירת המחדל היא Product details ובה מופיעים פרטי המוצר.

האפשרויות הנוספות הן הפידבקים, אפשרויות המשלוח (אם מעוניינים במשלוח מהיר, כמובן יקר יותר),  ומדיניות ההחזרות והזיכויים של אותו המוכר.

**טיפים: 1. אם אהבתם מוצר אפשר להעתיק את שם המוצר לשורת החיפוש ולראות האם המוצר קיים אצל מוכרים נוספים במחיר/ פידבקים טובים יותר. מוצרים שונים אצל מוכרים שונים יכולים להיות שונים באיכות ובמחיר, לכן כדאי להשוות.

2. אם בדקתם את המוצר ואתם עדיין לא בטוחים- תשלחו למוכר הודעה ותבקשו עוד פרטים/ תמונות של המוצר.


שלב 5- מעקב אחר ההזמנות

בשעה טובה אחרי כל הבדיקות הזמנו את המוצר עכשיו צריך לעקוב אחר ההזמנה.

*לאחר התשלום, אפשר לראות את מצב ההזמנה בעמוד ההזמנות הראשי:

בראש העמוד מופיעה האופציה My Aliexpress >> My orders >> Status.

העמודה Status בטבלה מציינת את מצב ההזמנה- האם המוצר נשלח (לפעמים לוקח כמה ימים עד למשלוח המוצר), האם ההזמנה עדיין פתוחה (המוצר טרם הגיע ליעד) והסטטוס הנוסף הוא שההזמנה הושלמה.

*לאחר שהפריט נשלח תקבלו מספר מעקב, אפשר לעקוב אחר המשלוח באתר www.17track.net.

*לכל מוצר יש הגנה Buyer Protection. חשוב לוודא שההגנה לא תסתיים לפני שהמוצר הגיע והוא תקין.

ניתן לראות כמה זמן נותר להגנה בעמוד ההזמנות >> ליד המוצר עצמו מופיע לינק View detail

33

פה ניתן לראות כמה ימים נשארו להגנה, סמוך לזמן סיום ההגנה תקבלו מייל המתריע על כך.

מתחת לשעון קיימות 3 אפשרויות:

1. לאשר שהמוצר הגיע וללחוץ על Confirm Goods Received. תבחרו אופציה זו רק אם המוצר הגיע ותקין, כי אחרי שאישרתם שהמוצר הגיע, גם אם אינו כפי שתואר, לא תוכלו לפתוח תלונה.

2. אם המוצר טרם הגיע או שהגיע באופן לא תקין- יש אפשרות לפתוח תלונה Dispute. אל תמהרו לפתוח דיספיוט אם המוצר לא הגיע, קיימת אפשרות נופת להארכת זמן ההגנה.

כאשר אתם פותחים דיספיוט – צריך להמתין לתשובת המוכר. אם המוכר לא מסכים או מסכים באופן חלקי – תוכלו לשיקולכם להחמיר את התלונה באפשרות Escalate Dispute ולערב את הנהלת האתר.

3. אם זמן ההגנה עומד להסתיים וטרם קיבלתם את המוצר- יש אפשרות לבקש מהמוכר להאריך את זמן ההגנה Request to extend Purchase Protection . אני ממליצה לבחור אפשרות זו לפחות 4 ימים לפני שהשעון נגמר כדי לתת למוכר זמן להגיב. אם המוכר לא עונה או לא מסכים להארכה כעבור יומיים מהיום שביקשתם ממנו, כדאי לפתוח דיספיוט כדי שלא תאבדו את ההגנה שלכם על המוצר.

*אני ממליצה לפחות אחת ל- 3 שבועות לבדוק את מצב ההזמנה שלכם והימים שנשארו בשעון, כדי לוודא שלא תגמר ההגנה.

*אם זמן ההגנה נגמר ולא קיבלתם את המוצר/ המוצר אינו תקין- כבר לא ניתן לפתוח דיספיוט, אפשר לשלוח הודעה למוכר. אל תשכחו שעדיין יש לכם את אפשרות לתת פידבק למוכר, זה הכוח שלנו כקונים.

*במקרה שהגעתם להסדר כי המוכר יזכה אתכם- הזיכוי אמור להשתקף בכרטיס האשראי. ניתן לראות את סטטוס הזיכוי בעמוד ההזמנות שלכם >> בפרטי המוצר.


קאשבק מעולה לעליאקספרס: Extrabux

112

קאשבק זו אפשרות לקבל החזר מסוים מהקנייה בחזרה, ההחזר הוא עבור ההפנייה של אתר הקאשבק לאתר שממנו אתם קונים. ל-Aliexpress ההחזר הינו עד 0.5%.

בנוסף, האתר מציע מתנת הצטרפות בסך 5$.

איך זה עובד?

בפעם הראשונה נרשמים לאתר הקאשבק ומגדירים בAccount settings את דרך קבלת ההחזר באמצעות פייפל או כרטיס האשראי.

לפני כל רכישה נכנסים לאתר הקאשבק Extrabux>> מקלידים בשורת החיפוש את שם האתר שממנו אתם קונים, במקרה הזה Aliexpress >> לוחצים על Start shopping.

ההחזר יופיע אוטומטית באתר הקאשבק תוך 7 ימים, התשלום עצמו מתבצע מתי שתרצו ע"י בחירת האופציה My earrnings >> Request payment.

שווה לקבל קצת כסף בחזרה בלי להתאמץ יותר מדי, לא?


כמה דוגמאות למוצרים עם ציון ופידבקים גבוהים שהזמנתי ואני מרוצה 🙂

המוצר אותו הצגתי כדוגמא טובה במהלך הפוסט, אוזניות לסמארט פון שמגיעות במגוון צבעים עם דיבורית וקייס צבעוני:


20141129163541_IMG_3388



IMAG0439





לא לשכוח לעשות לייק ולעקוב אחרי דף הפייסבוק של הבלוג DRESS CODE.

מאחלת לכולנו קניות מוצלחות ושיגיעו בזמן,

איריס.

אודות DRESS CODE

איריס עיני, בת 30 ואמא טרייה. ביום יום עוסקת בתחום הפיננסים אך מאז ומתמיד שופינג היה התחביב העיקרי שלי, ומהרגע שגיליתי לפני מספר שנים את אפשרויות הקנייה online הבנתי שהתחביב שלי יכול להיות הרבה יותר זול וקל. הבלוג שלי מיועד לכן, חובבות האופנה. זהו בלוג עם הרבה סטייל שבו תוכלו להתעדכן בכל הטרנדים החדשים ולקבל טיפים לגבי רכישות מאתרי חו"ל בלי הרבה מאמץ ובמחירים שפויים.

נסה גם את

קטלוג סטים תואמים לאמא ולבת בעליאקספרס :-)

שלום לכם, המון זמן לא עשינו קטלוג, הסיבה העיקרית היא שאנו תמיד מעדיפים להמליץ מוצרים ...

תגובה 1

  1. היי.
    קודם כל תודה על המידע. חבל שלא קראתי לפני ;),
    רציתי להבין קצת יותר. במידה והמוצר טרן הגיע ונותרו נניח 7 ימים. את ממליצה ליצור קשר עם המוכר כדי לפתוח סוג של הגנה, מה זו ההגנה הזו בדיוק? במידה והמוצר לא הגיע, איך מקבלים זיכוי?
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Bitnami